Thursday, February 26, 2009

RuPaul's Drag Race/MAC VIVA GLAM Challenge

Aside from Blush being one of my favorite makeup competition shows (on Bravo, I think...), I recently found another one:

click link above to watch episodes online

It's basically a competition to find America's next Drag Queen Superstar by having the contestants participate in weekly challenges.

This week's challenge was the MAC/VIVA GLAM CHALLENGE where contestants needed to film a commercial promoting MAC/VIVA GLAM and the purpose of it. We all know that 100% of the proceeds from MAC/VIVA GLAM go towards the MAC AIDS Fund and AIDS/HIV Awareness. I actually didn't know RuPaul was the first spokesmodel for MAC VIVA GLAM. With that said, the winner of the challenge was Ryan Ong Palao aka Ongina.

Ongina with MAC AIDS Fund Executive Director Nancy Mahon

Ongina's commercial was about celebrating life and the judges found that very true. After hearing the announcement, Ongina broke into tears with the judges wondering why she was crying. She confessed she was living with aids for the past two years. She was afraid to say anything, especially on national tv, but since she won, Ongina decided the world needed to know. She also confessed that her parents were also in the dark with her disease.

RuPaul called Ongina an inspiration for her courage. She is exactly that.

This episode touched my heart. Two of my best friends are gay and if either one suddenly contracted something somehow and was scared to say anything due to peoples' judgements, I would want him to come to me for the love and support he needs.

And that also goes out to anyone I know. I'm always here if you need an ear, a shoulder, anything.

For more information about MAC VIVA GLAM or the MAC AIDS Fund, go here.

Sunday, February 22, 2009

My bf is smart

We just got back from Fry's Electronics and I told him that I couldn't find my cord for my camera. So he went ahead and bought a universal card reader so I can upload my shit. I wasn't even thinking about that lol. At least it can read 16 other memory cards so woohoo! I can take anyone's pictures from their camera, no matter what memory card it is. Mufasahaha!

Anycrap, I just wanted to share with you what I did for Valentine's day weekend. My bf was working on Friday the 13th, so luckily, FUZ landed on that day. We met up at my other bff's house to pre-fade and I said that I'd drive to the event.


What Lorraine and I do best: chillin & sippin on Sangriiiiaaaaa!
She gave all the girls V-Day gifts! Red thong from GAPbody & Always Infiniti <333

BFF Alveeno & Raine <3

Yeah, we get down lol

courtesy of ClubFuz - Winter makes us lighter =)

Also, here are the pics of my M.A.C. + Hello Kitty haul. I was happy that it was a sunny day but sad at the same time haha.

open box

ooo pretty packaging!

That's it for today, y'all. Hope you enjoyed reading and whatnot. Sorry if my posts aren't interesting or anything. But yeah, enjoy the rest of what's left of the weekend ^_^.

Saturday, February 21, 2009

Shipment's in & other shet

I can't seem to find my cord for my camera so until I do, this entry will unfortunately be picture-less. I'll change it once I find it and upload pictures asap. Gomen >_<

My Hello Kitty order finally came in on Thursday. I wasn't as ecstatic as I thought I would be once I saw the black box on the kitchen table since I was fighting with my bf at the time. But I tried them on today and I must say, I am unhappy with two out of the four products I purchased. When I swatched whatever I bought online at the M.A.C. counter near my place, it looked good. But when I tried the lip stuff at home, they seemed off. Nice To Be Nice l/g is super sheer and just packs on glitter. Same with Cute-Ster l/s. Maybe it's just my lips? They're dark pigmented so maybe I'll try concealing them first.

I'm very easy to please when it comes to most things, so I'm kinda sad that I'm unsatisfied. I agreed with my bff that we'll just keep using the things we bought. Exchanging the l/g will be such a hassle, but it's my last resort. Fasho.

Anycrap ...

I'm planning a trip to SoCal in June for IMATS. So far, it'll be me, bff Lorraine, my cousin, and my boyfriend. Lorraine's man might come if his parents aren't doing anything that weekend for their 25th wedding anniversary. Yay, another roadtrip! If he ends up not going, my boyfriend will most likely stay behind as well and it'll only be the girls lol. Woohoo!

Damn this headache...

Wednesday, February 18, 2009

TAG: What I'm using right now

I'm taking this tag from Lollipop26 and Fafinettex3 =)


Shampoo: Pantene Pro-V for colored hair
Conditioner: Tresemme for damaged hair
Hair Mask: none (maybe I should invest??)
Styling Products: Lucido-L Glamorous Wave (hot pink bottle)


Body Wash: Aveeno Gentle bodywash & Dove Lemon-something bar soap (it has exfoliating beads in it <3)
Body Moisturizer: Aveeno body lotion
Anti-Perspirant: Degree (the Little Black Dress approved one)
Fake Tan: Uhh I don't fake tan. I was born that way lol.


Makeup Remover: Mandom for oily skin
Cleanser: Aveeno Positively Radiant
Exfoliator: Murad AHA/BHA Exfoliating Cleanser (sample size from Sephora)
Mask: Queen Helene Mint Julep Masque, Queen Helene Grape Seed Peel Off Masque


Primer: MUFE HD Primer (sample size)
Foundation: BareMinerals in Medium Tan
Concealer: L'oreal True Match concealer (I forgot which shade =\)
Powder: BareMinerals Mineral Veil, NYC Smooth Skin Loose Face Powder in Naturally Beige
Blush: M.A.C. Blushbaby, M.A.C. Petticoat MSF
Bronzer: BareMinerals Warmth, M.A.C. Gold Deposit MSF, M.A.C. Sweet As Cocoa
Highlighter: M.A.C. Honour blush
Eyebase: UDPP
Eyeshadow: CS Neutral Palette, M.A.C. - Silver Ring, Vanilla, Carbon
Eyeliner: H.I.P. Gel Liner in Black
Curler: Revlon
Mascara: L'oreal Carbon Telescopic
Lipstick: M.A.C. Hug Me, NYX Mars Round Lipstick
Lipgloss: M.A.C. Naked Space, Rimmel l/g in Essential
Nail Polish: China Glaze - Harmony

Dreamland Dressup

Addictions. They're bad. Especially for me, since I get sucked in so easily. And no, they're not drug addictions, if that's what you're thinking (geez!). It's bad enough that I have a makeup addiction. And now, I've re-discovered my addiction for dollz or online dressup games, especially Japanese or Korean ones. Gah!

Bridget Dressup Game

That's one of many dressup games you can play. So if you're like me and you absolutely heart everything that's virtually kawaii-desu, then click click click!

You can also play makeup, cooking and coloring games. As if we'd need another excuse to waste our time away lol.

In other news, I'm still waiting on my M.A.C. Hello Kitty order to come in. I know, I know. I'm literally the last one to receive it. I don't know if I should still make a haul video since everyone and their mommas have seen them already, but I'll definitely post pictures of what I got.

Oh, and my boyfriend is helping me in finding a job. He recently told me about this agency that helps find babysitters for children with autism. I told him that I'd call first thing in the morning. Hopefully everything goes smoothly and whatnot. I've worked with kids before so I'm looking forward to it.

Alright lovelies, I'm going to hit the hay. Gotta wake up early in ze morning.
Oyasumi, minna ^_^

Wednesday, February 11, 2009

Valentine's Day -_-

Ahh Valentine's Day. You come every year, and every year it's always hard to celebrate because schedules clash lol. I hate you, Valentine's Day! That's why I'm going to go out and drink!

Just kidding, I don't hate the holiday. Not really. Only when my boyfriend and I haven't reserved at a restaurant and we can't find anywhere to eat. Bleh. Anycrap, we decided to celebrate tomorrow since he's working the weekend. Do you know what that means?


LOL that's the only upside.

I noticed I haven't posted a picture of Mister Boyfriend yet, sooooooo here he is:


This is us doing what we do best: eating lol. Well technically we're not eating, but whatever. We were in SF dining at Joe's Crab Shack. I had the Crab Nachos and oh em gee, they were hella good! Sorry I don't have a picture of it. Ahhh I want some now!

I told you Iyah! I love food lol. I'm such a heffa. At least my boyfriend is as big a heffa as I am. He's just lucky it doesn't show lol.

-stomach grumbles-

Friday, February 6, 2009

Random FOTDs

Smokey green look I did for the last night my niece and her husband were in town.

My New Year's Eve look. Again, another smokey. I believe this one was brown.

Depotted NYX Jumbo Eye Pencils ... WHAAAA?!

One day while watching a makeup tutorial on youchoob, I noticed that the girl that was conducting the tutorial used one of her NYX jumbo eye pencils, but it was in a pot. So I searched how she got it that way. Low and behold, you can de-pot your JEPs! I linked my bff the vid and she wanted to check Michael's Crafts for the 5 gram plastic jars. We couldn't find any but instead we found a pack of 15 plastic containers in the paint aisle.

Strawberry Milk close-up

top: Strawberry Milk
bottom: Gold, Pacific, French Fries

Black Bean, Cherry, Lemon

How awesome is that?!